راه هایی برای اینکه دوباره رابطه جنسی داشته باشید!

 

بازگشت به رابطه جنسی

به آغوش همسرتان بازگردید

با رفع اشتباهات همیشگی، به رابطه ی جنسی سالم خود بازگردید…
هر دو خسته هستید. بچه ها خوابشان سبک است. از اندام خود راضی نیستید. به دلیل فشار کاری، استرس زیادی دارید. دلایل زیادی وجود دارد که زوج ها به جای همسرشان، به سمت بالش یا کنترل تلویزیون می روند. اما زندگی جنسی سالم جزء مهمی از رابطه ی صمیمانه زوج است و نادیده گرفتن آن می تواند باعث فاصله گرفتن زوجین از یکدیگر شود.

 

مشکل شماره ۱:تکرار، تکرار

پس از مدتی، به روالی همیشگی عادت می کنید. براساس شواهد بیولوژیک موجود، تجربیات جدید موجب آزاد شدن دوپامین در مغز می شود. دوپامین پیام رسانی شیمیایی است که بر مرکز لذت در مغز تاثیر می گذارد. به همین دلیل است که در یک رابطه ی جدید به آسانی هیجان زده می شوید. زیرا همه چیز جدید است و مغز هم بر اساس آن پاسخ می دهد.
اما مشخص است که نمی توانید هر زمانی که هیجان رابطه از بین رفت، شریک زندگی تان را تغییر دهید. اما می توانید بعضی از عوامل دیگر را تغییر دهید. یک مکان، زمان یا موقعیت جدید را امتحان کنید. رابطه هنگام صبح، در حمام یا اتاق دیگری از خانه را تجربه کنید.

 

مشکل شماره 2: کار ، کار

همه ی افراد در انتهای روز خسته هستند. وقتی بچه ها را می خوابانید و کارها را انجام می دهید، داشتنِ انرژیِ لازم برای رابطه ی عاشقانه مشکل است. اما می توانید این شرایط را تغییر دهید.
باید اولویت بندی کنید. اگر خیلی خسته اید، اشکالی ندارد که گاهی رابطه ی سریع داشته باشید. رابطه ی جنسی برای سلامت کلی شما بسیار مهم است.
به جای این که صبر کنید تا وقتش برسد و چراغ ها را خاموش کنید، قبل از شروعِ کارهای خانه، یک استراحت عاشقانه داشته باشید. وقت و موقعیت مناسب آن را بیابید و خلاقیت به خرج دهید. باید وقت آن را مشخص کنید و قرار بگذارید.

کار و مشکلات روابط جنسی

مشکل شماره ۳: حرکات جنسی

اگر مدتی است که با هم رابطه نداشته اید، حرکت یا اشاره ای جنسی از سمت همسرتان می تواند مصنوعی یا اجباری به نظر برسد. اگر پیش از این، رابطه ای به یاد ماندنی با هم نداشته اید، احتمالاً احساس کشش جنسی نخواهید داشت.
در عوض کار کلیشه ایِ “شام و دیدن فیلم”، یک کار جدید را امتحان کنید و به آن اولویت دهید. در هفته، زمانی را برای گذراندن شب با یکدیگر مشخص کنید. تجربه ای مشترک را امتحان کنید: دوچرخه سواری، بولینگ، کارهای احمقانه. ترتیب سفری به اطراف شهر را بدهید و اجازه دهید این کار تبدیل به عادت شود، این گونه دوباره احساس ارتباط می کنید و میل و اشتیاق دوباره به وجود می آید.
وقتی دوباره با هم ارتباط برقرار کردید، رابطه ای کوتاه می تواند هیجان را به شما بازگرداند. وقتی ارتباط بین شما هنوز وجود داشته باشد، رابطه ای کوتاه هم تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت.

 

مشکل شماره ۴: بدتیپ بودن

همه ی ما دوست داریم چیزهایی از بدن مان را تغییر دهیم. شاید وزن بعد از زایمان را از دست نداده اید یا احساس خوبی ندارید که دیگر ورزش نمی کنید. نداشتن تصویر مناسبی از خود در ذهن، مانع دوست داشتنِ خودتان می شود و اگر خودتان را دوست نداشته باشید، نمی خواهید خود را با دیگری سهیم شوید. می توانید آن چه را که درباره ی خود دوست دارید پیدا کنید و بر آن ها تمرکز کنید و یا به جای اندام خود بر اندام همسرتان تمرکز کنید. “چه چیزی را راجع به او دوست دارید؟ چه چیزی از اندام او شما را تحریک می کند؟”. در این صورت می توانید به جای چیزهایی که باعث احساس ناامنی در شما می شود، به آن چه که بودن با یکدیگر را جذاب می کند، تمرکز کنید.

در روابط جنسی به تیپ اهمیت ندهید

مشکل شماره ۵: رابطه ی دردناک

گاهی اوقات موضوع این نیست که آماده ی رابطه نیستید، بلکه بدن تان همکاری نمی کند و رابطه ی جنسی، دردناک است. این مشکل بزرگ برای زنانی است که در سنین نزدیک یائسگی هستند و درمیان گذاشتن آن با همسرشان برایشان خجالت آور است.
با افزایش سن، سطح استروژن کاهش می یابد و بر اندام های بسیاری از جمله واژن تاثیر می گذارد. وقتی بافت واژن نازک می شود و خونرسانی کاهش می یابد، رابطه دردناک می شود.
خوشبختانه، راه های درمانی برای رابطه دردناک وجود دارد. لوبریکانت ها بدون نیاز به نسخه، قابل تهیه هستند. اما می توانید برای نتیجه ی بهتر به پزشک مراجعه کنید.

 

مشکل شماره ۶: نمی توانم!

ممکن است کاهش میل جنسی چیزی فراتر از نشانه ی افزایش سن باشد. می تواند نشانه ی مشکلات دیگری هم باشد. به عنوان مثال، افسردگی، اضطراب و عدم تعادل هورمونی می توانند منجر به ناتوانی جنسی شوند. برای مردان، عدم توانایی برای رسیدن به حالت نعوظ، می تواند از نخستین علائم دیابت یا بیماری های قلبی باشد. و برخی از داروها، از جمله داروهای ضد افسردگی و داروهای فشار خون، می توانند میل جنسی را کاهش دهند.
ممکن است مسائل رفتاری هم با توانایی برقراری رابطه در تداخل باشد .مصرف بیش از حد الکل هم می تواند تاثیر منفی بر میل جنسی داشته باشد. حتی شیوه ی ورزش کردن هم می تواند عامل آن باشد. به عنوان مثال، احتمال دارد دوچرخه سواری به مدت طولانی منجر به مشکلاتی شود زیرا فشار بر عصب و شریان شرمگاهی، خونرسانی به آن ناحیه را کاهش می دهد.
راه حل هایی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارند. به متخصص مراجعه کنید تا به شما کمک کند.
همچنین، به مقدار کافی بخوابید. استراحت به میزان کافی هم کمک کننده است.
اهمیتی ندارد که دلیل از بین رفتن میل جنسی تان چیست، بازگشت به حالت طبیعی نیاز به زمان و تلاش دارد. شما باید بر رابطه جنسی هم مانند موارد دیگر در رابطه تان تمرکز کنید.

به مشکلات خود اهمیت دهید

 

منبع: باغ دارو

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “راه هایی برای اینکه دوباره رابطه جنسی داشته باشید!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Video Widget