چگونه از انزال زود رس جلوگیری کنیم؟

اسپری تاخیری پاورمن دلتازکس

انزال زودرس یا انزال پیش از زمانی که شما یا همسرتان می‌خواهید، یک مشکل رایج است که در مراحلی از زندگی به مردان صدمه می‌زند. چند فاکتور روی رخداد انزال تاثیر دارند، اما توسط برخی احتیاطات و در مواردحساس با درمان‌های دارویی قابل کنترل است. در این مقاله چند روش برای کمک به شما در غلبه بر انزال زودرس و افزایش توان جنسی ارائه شده است.

درمان زودانزالی به کمک ccli.ir

چهار مرحله برای درمان انزال زودرس وجود دارد: اصلاحات سریع، تغییرات در تخت خواب، روش‌های تمرینی، روش‌های درمانی

اصلاحات سریع

استفاده از کاندوم

1. از کاندوم استفاده کنید.

اگر بخواهیم صادق باشیم این روش خیلی ساده است ولی برای اکثر مردان جواب می‌دهد. کاندوم‌ها تحریک را در بیشتر مردان کاهش می‌دهند، و منجر به طولانی شدن زمان پیش از انزال می‌شوند.

به مرور به سمت استفاده از کاندوم‌های فوق نازک حرکت کنید. شما پس از مدتی می‌توانید از کاندوم‌های با تحریک بالاتر استفاده کنید.

برخی کاندوم‌ها با ژل بی‌حس کننده در سمت داخل پوشانده شده‌اند. این می‌تواند به شما کمک کند تا انزال را عقب بیاندازید بدون اینکه این بی حسی به شریک جنسی شما منتقل شود (فقط مطمئن شوید که کاندوم را به صورت صحیح روی آلت قرار می‌دهید).

**************************************************

استفاده از اسپری و کرم برای درمان زودانزالی

2. از کرم‌ها یا اسپری‌های آنالجسیک یا از بین برنده درد استفاده کنید.

دو نوع از این محصولات وجود دارد. اولین نوع کرم‌ها و اسپری‌های بی حس کننده هستند که در حال حاضر چندان طرفدار ندارند. این محصولات با کاستن احساس انزال را به تاخیر می‌اندازند. از طرف دیگر همسر شما نیز دچار این کاهش احساس می‌شود و رابطه‌ی جنسی شما یک رابطه با احساس پایین خواهد بود که چندان جالب نیست.

یک نوع جدید از این محصولات وجود دارند که به صورت موضعی استفاده شده و توسط پوست جذب می‌شوند تا یک نوع بی‌حسی ملایم به اعصاب حساس زیر نسج کلاهک آلت بدهد. این به مردان قابلیت کنترل انزال می‌دهد در حالی که احساسات جنسی کاهش بسیار کمی داشته است و این کاهش احساس کمتر به همسر شما منتقل می‌شود.

**************************************************

 3. فشار استراتژیکی به آلت اعمال کنید.

با داشتن دانش محدودی در مورد آناتومی، شما می‌توانید انزال را در هنگام رخدادن توسط اعمال فشار روی یکی از دو نقطه‌ تاخیر بیاندازید.

میاندوراه (فاصله‌ی میان مقعد و آلت تناسلی) : فشار دادن میاندوراه، نقطه‌ای بین مقعد و بیضه، به شما کمک می‌کند تاانزال را متوقف کنید زیرا این نقطه از غدد پروستات عبور می‌کند. پروستات در هنگام اورگاسم بزرگ و کوچک می‌شود و مایع مربوط به انزال (منی) را بیرون می‌ریزد. از همسر خود بخواهید تا این فشار عاشقانه را به شما وارد کند.

 کشیدن بیضه‌ها: وقتی یک مرد نزدیک به اورگاسم می‌شود بیضه‌های او به بدنش نزدیک‌تر می‌شود. شما می‌توانید با کشیدن بیضه‌ها به سمت پایین به آرامی و دور کردن آن‌ها از بدن انزال را به تاخیر بیاندازید. همسر شما نیز می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.

تغییرات در تخت خواب

1. کاستن استرس

برای بیشتر مردان استرس و فشار روانی برای انجام رابطه عمده‌ترین دلیل انزال زودرس است. آرام باشید و به خاطر داشته باشید که  همسر شما به برخی چیزها بیشتر از زمان بندی اورگاسم شما اهمیت می‌دهد، و انزال زودرس به این معنی نیست که شما دیگر نمی‌توانید در بستر خوب باشید.

انتظار به اوج رسیدن را از خود نداشته باشید. بجای اینکه رابطه‌ی جنسی را به عنوان یک وسیله برای رسیدن به اورگاسم ببینید، آن را به صورت یک زمان لذت بخش و آرامش بخش برای بودن با همسر خود ببینید که بدون انزال نیز از آن لذت خواهید برد. این طرز فکر را با همسر خود در میان بگذارید. این باعث می‌شود که او عمداً یا سهواً فشار به شما وارد نکند.

2. به چیزهای غیرجنسی فکر کنید.

اگر شما متوجه شدید که در حال تحریک شدید هستید، فکر خود را به سمت چیزی در دور دست، انتزاعی و غیر جنسی سوق دهید مانند ریاضی، بیسبال یا سایر افکار غیر جنسی. تنها به حدی روی این افکار توقف کنید که تا حدی از تحریک دور شوید، برای مثال 5 تا 10 ثانیه، سپس توجه خود را مجدداً روی همسر خود متمرکز کنید. از فکر کردن در مورد موضوعاتی که استرس به شما وارد می‌کنند یا تحریک شما را به صورت کامل از بین می‌برند خودداری کنید.

3. مرزگذاری را تمرین کنید.

مرزگذاری یا کنترل اورگاسم، تمرینی برای نگه داشتن تحریک با سطح بسیار بالا همزمان با به تاخیر انداختن انزال است. این تمرین نیاز به تمرین دارد اما به مرور آسان‌تر می‌شود. در اینجا دوروش که توسط انستیتوهای بهداشتی توصیه شده است معرفی می‌شود.

روش توقف و شروع: رابطه را تا زمانی که خود را نزدیک به اورگاسم حس می‌کنید ادامه دهید. بی درنگ و به سرعت تمام تحریک‌ها را برای 30 ثانیه متوقف کنید، سپس دوباره شروع کنید. این عمل را تا زمانی که برای انزال آماده هستید تکرار کنید.

روش فشردن: رابطه را تا زمانی که ثانیه‌هایی بیشتر تا اورگاسم فاصله ندارید تکرار کنید. به سرعت تحریک را متوقف کرده و به آرامی با انگشست شست و اشاره محل تلاقی کلاهک و شفت آلت را بفشارید (این کار را می‌تواند همسر شما برای شما انجام دهد). بعد از فشردن برای چند ثانیه، به مدت 30 ثانیه تمام تحریکات را قطع کنید و سپس رابطه را مجدداً شروع کنید. این کار را تا زمانی که آماده برای انزال هستید تکرار کنید.

4. وضعیت برقراری رابطه را تغییر دهید.

برخی وضعیت‌ها فشار کمتری روی کلاهک آلت (که حساس‌ترین بخش آلت است) وارد می‌کنند. برای مثال می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید.

از پوزیشن‌های غیرفعال استفاده کنید: زیر همسر خود دراز بکشید، یا از وضعیت پهلو به پهلو (spooning) استفاده کنید.

از پوزیشن‌های فعال بپرهیزید: پوزیشن‌های Missionary (وارد کردن آلت از سمت جلو به واژن وقتی زن در حالت خوابیده به پشت قرار دارد و مرد بین پاهای او قرار می‌گیرد) و rear-entry (وارد کردن آلت به واژن از پشت) بیشترین تحریک و اصطکاک را روی کلاهک ایجاد می‌کنند، پس فعلا از آن‌ها صرفنطر کنید.

5. حرکت را کند کنید.

بسته به قدرت یا ضعف حس شما، کند کردن حرکات جنسی و انتخاب حرکات نرم‌تر می‌تواند به شما کمک کند تا اورگاسم خود را به تاخیر بیاندازید. اگر خود را خیلی نزدیک به اورگاسم حس کردید، کمی آرام شوید، به یک پوزیشن جدید جابجا شوید، یا مدتی توقف کنید و همسر خود را به روش دیگری تحریک کنید.

6. روی پیش نوازی تمرکز داشته باشید.

برخی مواقع بی موقع بودن انزال ذهنی است. حتی اگر در طول رابطه خیلی سریع دچار انزال شوید، هنوز می‌توانید تجربه جنسی منحصر به فردی برای شریک خود رقم بزنید. این کار با پیش نوازی زیاد، صمیمانه، با توجه و دقت زیاد و با بخشندگی امکان پذیر است. همسر خود را به صورت دستی به حد کافی تحریک کنید تا رابطه‌ی شما با شادی و خوشحالی به پایان برسد.

روش‌های تمرینی

1.تمرین‌های ماهیچه‌ی PC را انجام دهید.

انعطاف پذیر کردن و پر قدرت کردن ماهیچه‌ی (PC(pubococcygeus می‌تواند به شما در کنترل انزال کمک کند. (این تمرینات کیگل نیز نامیده می‌شوند، البته اغلب تمرینات مربوط به خانم‌ها کیگل نامیده می‌شود). این ماهیچه در زنان و مردان یکسان است.

پیدا کردن ماهیچه‌های PC : یک یا دو انگشت را دقیقاً پشت بیضه‌ها قرار دهید. وانمود کنید که قصد ادرار دارید. سپس سعی کنید با جمع کردن سریع ماهیچه جلوی آن را بگیرید. ماهیچه‌ای که برای نگاه داشتن ادرار مورد استفاده قرار گرفتن ماهیچه‌ی PC نام دارد.

این ماهیچه را به صورت مرتب منقبض کنید. دو یا سه بار در روز 10 تا 20 بار این ماهیچه را بفشارید. هر گاه خسته یا ساکن هستید مثلاً در حالت نشسته پشت میز یا پشت فرمان در ترافیک این تمرین را انجام دهید. هیچ کس متوجه نخواهد شد که شما این کار را انجام می‌دهید.

وقتی احساس می‌کنید در حال انزال هستید این ماهیچه را منقبض کنید. وقتی این ماهیچه به اندازه کافی قوی شد، همانند نگه داشتن ادرار می‌توانید انزال را نیز متوقف کنید.

2. تمرین کنترل اورگاسم.

در هنگام رابطه با همسر خود روی بهبود کنترل خود در اوج احساس تمرکز کنید. برای این منظور خود را تا اوج تحریک پیش ببرید و سپس متوقف شوید. جند بار قبل از پایان دادن رابطه این کار را تمرین کنید. وقتی بیشتر تمرین کنید، نزدیک شدن به اورگاسم را تشخیص خواهید داد. این تشخیص به شما کمک می‌کند تا پیش از رسیدن به نقطه‌ی بدون بازگشت اورگاسم خود را با تنظیم حرکات کنترل کنید.

روش‌های درمانی

1. به پزشک مراجعه کنید.

اگر پس از شروع رابطه‌ی واژنی معمولاً در کمتر از یک دقیقه و نیم دچار انزال می‌شوید، و هیچ کدام از اصلاحات فوق برای شما نتیجه نداده است، زمان مراجعه به پزشک متخصص است. شما می‌توانید به یک اورولوژیست، متخصص مشکلات جنسی، روانشناس، یا روانپزشک مراجعه کنید.

2. بدانید که چه نوع درمانی را مد نظر دارید.

درمانی که پزشک برای شما در نظر می‌گیرد به سن شما، سلامت جسمی و سوابق جنسی شما بستگی دارد. اما خلاصه‌ای از درمان‌های عمومی تجویز شده به شرح زیر هستند:

یک داروی موضعی حاوی بی حسی برای اعمال مستقیم روی آلت که حساسیت آن را کاهش می‌دهد. محصولات زیادی از این دست در فروشگاه سیسیلی موجود هستند که برای خرید آن‌ها می‌توانید به فروشگاه سیسیلی مراجعه کنید. بدر صورت نیاز به داروهای بسیار قوی‌تر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

یک SSRI کوتاه مدت: محققان کشف کرده‌اند که سروتونین روی انزال موثر است و برخی از انواع بازدارنده‌های ترشح سروتونین می‌تواند به شما کند تا انزال را به تاخیر بیاندازید.

یک آنالجسیک‌های (مسکن درد) دهانی

یک داروی ضد افسردگی سه سیکلی

متخصص روانشناسی جنسی. اگر پزشک شما تشخیص داده است که زودانزالی شما در اصل ذهنی یا احساسی است، ممکن است به شما پیشنهاد کند که با یک مشاور در مورد استرس‌ها و اضطرابات جنسی خود صحبت کرده و آن‌ها را حل کرده و بر آن‌ها غلبه کنید.

خرید ژل‌های ایموشن

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “چگونه از انزال زود رس جلوگیری کنیم؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Video Widget